FAQ Zipcar Sverige

Hur blir jag medlem i Zipcar?


För att bli medlem i Zipcar måste du vara hyresgäst hos Wallenstam. Ladda ner appen Zipcar Scandinavia i Appstore till din smartphone. I appen skickar du in din medlemsansökan. Vi kommer att bekräfta ditt medlemskap inom en arbetsdag.




Vad kostar det att hyra bil från Zipcar?


Se fullständiga prisuppgifter på www.zipcar-se.com.

Medlemskapet för Wallenstam är helt kostnadsfritt.

Timpris: 40 kr/timmen
Dagspris: 379 kr/per dag
Weekend: 659 kr/weekend

2,25 kr per kilometer.




Vilka bilar är det i Zipcars flotta?


Just nu finner du Volkswagen Golf i vår flotta. Bilen är en klassisk bil som kombinerar sportighet med funktionalitet.


Bilarna kan komma att bytas ut efterhand.




Vad gäller med försäkring?


Standardförsäkring är inkluderat när du hyr bil med Zipcar.

Det som ingår som standard är vår självriskreducering. Den omfattar:
- Plötslig och oförutsedd vagn-/trafikskada på bil.
- Oförutsedd stöld av bil.

Självrisken för dig som kund ligger på 7500 kr.




Får jag ha djur i bilen?


Det är tyvärr inte tillåtet att ta med husdjur på åkturen, oavsett hur söta de är.




Vad händer om jag behöver ha bilen längre?


Behöver du bilen lite längre? Det är inga problem. Så länge bilen fortfarande är ledig vid tiden du behöver den, kan du förlänga reservationen i Zipcar-appen.




Hur når jag er vid problem?


Om du stöter på problem med något under din hyra kan du nå oss på telefonnummer +46 104 948 111 (07.00 – 23.00). Vänligen notera att du måste använda riktnumret för att samtalet ska gå igenom.

Du kan även mejla oss på scandinavia@zipcar.com så svarar vi dig så fort vi kan.




Coronavirus (COVID-19): För säkerheten av vår Zipcar-familj – läs mer


Säkerheten av vår Zipcar-familj är vår högsta prioritet, särskilt när det gäller oron kring Coronaviruset (COVID-19) och hur det utvecklas. Medan vi uppmanar alla våra medlemmar att följa de senaste råden från myndigheterna, så är våra bilar fortfarande i drift. Under den här osäkra perioden vill vi uppdatera dig om de åtgärder vi vidtar för att skydda dig, våra medlemmar, såväl som de enkla stegen du kan vidta för att skydda dig själv.

Vad vi gör:

  • Förbättra rengöringsprotokoll och produkter: Vi har strikta kontroller för att säkerställa att alla våra fordon rengörs noggrant och har även förbättrade rengöringsprotokoll och produkter. Vi har även förbättrat de redan kraftfulla rengöringstekniker för våra fordon och lägger extra stor uppmärksamhet på de ytor som människor beror, till exempel ratt, dörrhandtag, speglar och nyckelhylsor.
  • Hygien: Vi har ytterligare hygien- och säkerhetsrutiner inom teamet som arbetar bakom kulisserna för att ta hand om våra fordon.
  • Vi tar bort avbokningsavgifter: Medlemmar kan redan avboka sin redor utan extra kostnad med 3 timmars varsel för resor under 8 timmar, eller med 24 timmars varsel på resor över 8 timmar. Vi förstår dock att några av våra medlemmar kan bli ombedda att självisolera sig. Om du behöver avboka din bil innan den 30 april 2020 så kommer vi att ta bort avbokningsavgiften, det enda du behöver göra är att låta oss veta. För mer information eller vidare frågor, ring vår kundservice.

Vad vi ber våra medlemmar att göra:

  • Ha god hygien: Vi ber våra medlemmar att fortsätta vara ansvarfulla. Följ vägledningen och råden från hälsoexperter och använd ditt bästa omdöme gällande personlig hälsa. Som medlem kan du hjälpa vår tjänst genom att ha med dig desinficerande dukar för att torka av bilen för dig själv och andra, hålla händerna rena och använda handsprit för och efter varje resa.

Vi följer noggrant WHO:s information om att bidra till minskad spridning av COVID-19 samt rekommendationer från Världshälsoorganisationen WHO, Folkhälsomyndigheten samt Utrikesdepartementet. Vi förväntar oss inte störningar i tjänsten för närvarande.

Vi fortsätter att vidta de åtgärder som krävs för att skydda vårt samhälle. För alla medlemmars säkerhet, se till att du vidtar rätt personliga åtgärder för att säkerställa att du och andra förblir säkra.





apple-badge.png
Google Play

Kontakt Zipcar i Sverige

+46 104 948 111

Klicka här för Regler och villkor.

Sweden Rent A Car AB | Organisationsnummer: 556102-2822

För pressförfrågningar: scandinavia@zipcar.com

Copyright © 2018 Zipcar. All rights reserved.